Salya Hakkında Bilgiler

hayvanlarda-salyaBir hayvan sahibi olanlar salyanın ne demek olduğunu daha iyi bilirler. Sevgisini gösteren bir hayvanınız sizde Salyasını bırakabilir. Köpeğiniz sevgi gösterisi yaparken sizlere bir salya parçası üzerinizde kalacaktır. Köpeğinizin salyası sizinki ile aynı değildir. Size sevgisini bile göstermeyi sağlayan bu salyaların ne anlama geldiğine şimdi sizlere bahsedeceğiz.

Diş çürükleri

İnsanın tükürükleri ile köpek salyası karşılaştırıldığında köpek salyasının daha alkali bir kimyasal yapıya sahip olduğu görülecektir. Bu alkali yapısı sayesinde salya köpek dişlerinin arasına daha rahat sızabilmektedir. Bu sızıntılar da beraber köpek dişlerinin diş çürüklerinde karşı daha sağlam yapıda olduğu görülmüştür. Yani köpek salyası sebebi ile köpek dişleri düş çürümelerine karşı daha korunaklı bir hal almıştır. Köpek salyası her ne kadar diş çürüklerine karşı dişleri korusa da bütün diş hastalıklarına karşı bu denli koruma göstermesini beklemek doğru olmaz.

Sindirime yardımcı

İnsanlarda tükürüğün yaptığı işlem gibi köpekler de salya sindirimi başlangıcında köpeklere yardımcı olmaktadır. Tabii ki bu sindirim kimyasal değil fiziksel bir sindirim olacaktır. Tam olarak kimyasal sindirim mide ve bağırsakları da gerçekleşecektir. Sindirimi yanı sıra köpeklerin ağzındaki besinlerin mideye götürülmesinde de salya yardımcı olmaktadır.

Antibakteriyel etki

Köpek salyalarının içerisinde antibakteriyel kimyasal maddeler bulunmaktadır. Bu anti bakteriyel kimyasallar ise yaraların iyileşmesine yardımcı olmaktadır.

Köpek salyaları bakteri bulaştırabilir

Köpek salyaları her ne kadar antibakteriyel olsa da kimi zaman içerisinde bir takım bakteriler bulunabilir. Bu nedenle köpeğin izinsiz de bıraktı salyalar kimi zaman bakteri bulaşmasına neden olabilir. Tabii ki bu her zaman olacağı anlamına da gelmez.

Alerji yapabilir

Köpek salyalarının içerisinde 12 farklı alerjiye neden olan madde bulunmaktadır. Sizler alerjiye sebep olan bu 12 farklı maddeden herhangi bir tanesine alerjiniz bulunuyor ise köpek salyası da sizde alerjik durumlara yol açacaktır. Köpeğini sizi yolladığında kalan salyasının içerisinde bu 12 madde de kalacaktır. Bu nedenle köpek salyası içerisinde bulunan maddelere karşı alerjinizin olup olmadığını araştırmalısınız.

NOT: Pek çok kişi ağzından salya akan köpeklerin kuduz olduğunu düşünmektedir. Fakat bu bilgi doğru değildir. Yani ağzından her saniye akan köpek kuduz olamaz. Ağzından salya akmaya kuduz köpekler de bulunacaktır.

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (3 Oy Verildi, Ortalama: 4,00 out of 5)