Kedi Hastalıkları

kedi-hastaliklariKediler beslenebilen en güzel varlıklardan bir tanesidir. Kucak dolusu sevgi yaşamanıza sebep olan kedileriniz zaman içerisinde bazı hastalıklar geçirebilirler. Kediniz de görülebilecek hastalıkları tanıdığınız zaman kedinize daha çok yardımcı olabilirsiniz.

Kedilerde başlıca görülebilecek hastalıklar şu şekildedir:

KEDİ NEZLESİ

Kedilerde en çok görülen hastalık nedir diye sorsanız sizlere tabi ki kedi nezlesi diyebiliriz. Dünyadaki bütün kedi türlerinde kedi nezlesi görülmektedir. Kedi gribi olarak da adlandırılan bu hastalık çok kolay yayılabilen bulaşıcı bir rahatsızlıktır. Her kedide görülen bu rahatsızlık önlem alınmadığında çok ciddi noktalara kadar ilerleyebilir. Özellikle yavru kediler de daha tehlikelidir. Yavru kedilerde önlem alınmadığı sürece zatürreye, ilerlerse ölüme kadar gidebilir.

Kedi nezlesi temas ve hava yolu ile bulaşma göstermektedir. Bu hastalığın pek çok belirtisi bulunmaktadır. Yüksek ateş, göz akıntısı, göz kızarıklığı, iştahsızlık, burun akıntısı, istifra, öksürme ve hapşırma en çok görülen hastalık belirtileridir. Bu belirtilerden sonra ampiyem ve sinüzit de görülmeye başlar. Yavru kedilerde görülen kedi nezlesi yaşanan sinüzit olayının kalıcı olmasına neden olabilir. Sürekli kalıcı burun tıkanıklığı da yaşanır. Gebe olan kedilerde kedi nezlesi altıncı haftaya girildiğinde kedinin düşük yapmasına neden olur.

Kedi nezlesinin şuan için bulunmuş özel bir ilacı bulunmamaktadır. Fakat sürekli çalışmalar yapılmaya devam etmektedir.

KEDİL BULAŞAN PERİTONİT

kedi-hastaliklari-ve-tedavisiİlk kez 1914 yılında karşılaşılan bu hastalık Doktor Jean Holzworth tarafından 1963 yılında raporu oluşturulmuştur. Feline infectious perionitis yani kısaca FIB adı verilen bir virüsün neden olduğu hastalık bağışıklık sistemi etkileyen bir rahatsızlıktır.

Bu hastalığın günümüzde bulunmuş bir tedavisi yoktur ve kedilerde ölümcül düzeyde tehlikeli bir rahatsızlıktır. Bu hastalığın teşhisi yapılırken veterinerler hata oranını azaltmak için kedinizi uyutabilir.

Evcil ve vahşi kedilerde görülen bu hastalığın insanlara ya da diğer hayvanlara bulaşması ile ilgili bir olay ile karşılaşılmamıştır. Bu hastalığın bazı belirtileri olabilir. Yüksek ateş, kilo kaybı, karın şişmesi, görme bozuklukları en sık karşılaşılan belirtilerdir.

Primucell adı verilen aşı bu hastalığın önlenmesi için bulunmuştur. Yaklaşık %50 oranında koruma gerçekleştirmektedir. Bu aşı kediniz 16 aylık olduktan sonra yaptırılmalıdır.

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (2 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 out of 5)